AMATÖR EDEBİYATÇILAR...
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

AMATÖR EDEBİYATÇILAR...

ŞİİR Mİ YAZIYORSUNUZ, SESİNİZİ DUYURAMIYOR MUSUNUZ?BUYRUN ARKADAŞLAR HEPİNİZİN YORUMLARINI BEKLİYORUM...
 
AnasayfaKapıGaleriLatest imagesAramaKayıt OlGiriş yap
Arama
 
 

Sonuç :
 
Rechercher çıkıntı araştırma
En son konular
» Tanış&Kaynaş
Öğrenme Stilleri I_icon_minitimeCuma Ağus. 01, 2008 7:17 pm tarafından PASA

» Aşk ve Sevgiye Dair
Öğrenme Stilleri I_icon_minitimePaz Tem. 27, 2008 2:21 am tarafından INJuReD_WoLF

» aşk nedir??
Öğrenme Stilleri I_icon_minitimePaz Tem. 27, 2008 2:20 am tarafından INJuReD_WoLF

» Çiçekle Suyun Aşkı
Öğrenme Stilleri I_icon_minitimePaz Tem. 27, 2008 2:19 am tarafından INJuReD_WoLF

» Roman Gibisin...
Öğrenme Stilleri I_icon_minitimePaz Tem. 27, 2008 2:18 am tarafından INJuReD_WoLF

» Aşk Doktorumuz Diyor ki...
Öğrenme Stilleri I_icon_minitimeCuma Tem. 25, 2008 11:38 pm tarafından INJuReD_WoLF

» Çift Olduğunuza Dair 30 Kanıt...
Öğrenme Stilleri I_icon_minitimeCuma Tem. 25, 2008 11:36 pm tarafından INJuReD_WoLF

» Aşk Haritası...
Öğrenme Stilleri I_icon_minitimeCuma Tem. 25, 2008 11:08 pm tarafından INJuReD_WoLF

» Kareler ama Çok Şey İfade Ediyorlar...-2
Öğrenme Stilleri I_icon_minitimeCuma Tem. 25, 2008 11:07 pm tarafından INJuReD_WoLF

Tarıyıcı
 Kapı
 Indeks
 Üye Listesi
 Profil
 SSS
 Arama
Forum
Ortaklar

 

 Öğrenme Stilleri

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
INJuReD_WoLF
Admin
Admin
INJuReD_WoLF


Erkek
Mesaj Sayısı : 153
Yaş : 34
Kayıt tarihi : 19/07/08

Öğrenme Stilleri Empty
MesajKonu: Öğrenme Stilleri   Öğrenme Stilleri I_icon_minitimePtsi Tem. 21, 2008 9:20 pm

ÖĞRENME STİLLERİ


Öğrenme stilleri,her bir öğrencinin yeni ve zor bilgiyi öğrenmeye hazırlanırken,öğrenirken ve hatırlarken farklı ve kendine özgü yollar kullanmasıdır.
Öğrenme stilimiz
doğuştan var olan karakteristik özelliğimizdir.
Üç çeşit öğrenme stili vardır:


GÖRSEL, İŞİTSEL, KİNESTETİK



Burdan Buyrun







1. Bir toplantıda sizi çok etkileyen biriyle tanıştınız. onu düşündüğünüzde önce;
a. yüzünü, giyimini kuşamını hatırlarım
b. bana söylediği sözleri hatırlarım
c. elimi sıkışı



2. Size birisi adres tarifi yaparken hangi yolla yapmasını tercih edersiniz?
a. bir kağıda gideceğim yolu cizmesini isterim
b. bildiğim binaları ve yerleri referans olarak kullanarak bana gideceğim yolu anlatmasını isterim
c. gerekli bilgileri aldıktan sonra gideceğim yolu sezgilerimle bulurum



3. bir karar verirken önce;
a. olası sonuçları zihnimde canlandırırım
b. zihnimde secimlerim arasında tartışma yaparım
c. içimden gelen dürtüye göre secim yaparım


4. eşiniz uzun bir iş gezisinde ve size bir koli gönderiyor.
a. aşk mektubu ve bir fotograf cıkmasını tercih ederim
b.kendi sesiyle doldurduğu içinde romantik sözler bulunan bir kaset
c. kendi parfümü veya traş losyonunun kokusunu döktüğü minik bir yastık


5.bir matematik problemi cözerken;
a.rakamlar gözümün önünde canlanır
b.rakkamları zihnimde sayarım
c.prmaklarımı kullanarak hesablarım


6.hangisi sizin en cok güvendiğiniz bir yeteneğinizdir?
a.bir kez gördüğüm yüzü kolay kolay unutmam
b.bir sarkıyı birkaç dinşeyşten sonra söyleyebilirim
c.ilk kez yediğim bişeyin içindeki malzemeleri ve baharatları sayabilirim


7.hoşlanmadığım bir insanın;
a.yüzünü görmekten rahatsız olurum
b.sesini duymaktan rahatsız olurum
c.yakınımda olmasından rahatsız olurum


8.yeni bir araba alırken, benim için;
a.önce görünüşü önemlidir
b.ne kadar hız yaptığı ve motorun sesi önemlidir
c.içinin rahatlığı v e koltuğun yumuşaklığı önemlidir



10.Bir tatil yöresi secmek için;
a. yöreyle ilgili broşürleri görmek isterim
b.daha önce giden dostlarımın söyledikleri referanstır
c.kumların yumuşaklığını, denizin tuz kokusunu burnumda hissedeceğim bilmek benim için yeterlidir.


11. Bir insana anında vurulduysanız bu duyguyu ve aşkı nasıl tanımlarsınız?
a.ilk görüşte aşık oldum. ilk bakışta aşk bu olsa gerek. dünyam aydınlandı. hersey daha güzel görünüyor. bir ışık gibi girdi hayatıma
b. frekanslarımız aynı. kalbim küt küt atıyor. içim cıvıl cıvıl
c.içimin eridiğini hissediyorum


12.kendimi endişeli ve strestli hissettiğimde önce;
a. dünya gözüme daha karanlık görünüyor
b.normal sesler bile beni rahatsız ediyo
c.içimde daralma hissediyorum


13. bir insanı işe alırken önce;
a.cvsinde yazılanlar ve görüşünü beni etkiler
b.referanslar ve başkalarının onun hakkında söyledikleri beni etkiler
c.içimin ona ısınması ve olumlu duygular hissetmem beni etkiler


14.Bir iş için eşit nitelikte üç kişi müracaat ediyor. hangisine öncelik tanırsınız?
a.güzel yakışıklı, düzgün görünümlü olan kişi
b. sıradan görünümlü ama sizinle uyumlu calışacağını düşündüğünüz kişi
c.tarzıyla alışılageldik olmayan ama sizde güven ve rahatlık hissi uyandıran kişi



DEĞERLENDİRME
a'lar coksa: görsel
b'ler coksa : işitsel
c'ler coksa :kinestetiksiniz


GÖRSELLER
Genellikle düzenli ve titizdir.Karışıklık ve dağınıklıktan rahatsız olurlar.
Araç gereçlerin yeri bellidir ve bunların yeri değiştirilmez.
Çantaları, dolapları her zaman düzenlidir.
Dağınık ortamlarda çalışamazlar.
Yazmayı sevmeseler de defterlerini temiz ve itinalı kullanırlar.
Diğer öğrencilere göre örnek gösterilirler.
Düz anlatım dediğimiz öğretim yönteminden yeterince yararlanamazlar.
Dersi anlamaları için görsel malzemeler kullanılmalıdır. (Harita, poster , şema,grafik gibi..) Öğrendiklerini gözlerinin önüne getirerek hatırlamaya çalışırlar.

GÖRSEL ÖĞRENCİ
Okulda tertipli ve düzenlidir.
Kullanılmış ve yıpratılmış kitapları hiç sevmezler.
Çok hareketli olmadıklarından sınıfta fazla sorun çıkarmazlar.
Öğretmeni gözleriyle takip ederler.
Öğretmenin kıyafetinin düzenli olması onlar için önemlidir.
Okul kıyafetleri düzenlidir,yakası bir tarafa,kravatı bir tarafa kaymaz.
Ödevlerini itina ile yaparlar.
Sözlü talimatları takip etmekte zorlanırlar.
Talimatların sistemli ve basamaklı olması onları rahatlatır.
Kurallara uymakve disiplinli olmak en büyük özellikleridir.
Karmaşık ve ne olacağı belli olmayan işlerde huzursu olurlar.
Uzak geleceğe ait planlar yaparlar.Plansızlık onlar için huzursuzluk demektir.
Gördükleri şeyleri görüntü olarak belleğe aktarırlar ve görüntülü olarak hatırlarlar.
Okudukları metindeki yazım,noktalama ve diğer dilbilgisi kurallarına duyarlıdırlar ve hataları çabuk fark ederler.
En hızlı ve başarılı okuyan gruptur.Fakat işitsel özellikler taşımazlarsa,ahenkli ve güzel okuma konusunda başarılı olamazlar.

İŞİTSELLER
İşitsel çocukları tespit edebilmek için çocukluk aşamasına gelmesi beklenmelidir.
Diğer gruplardakine göre daha konuşkandır.
Oyunlarını kendi başlarına bile oynuyor olsalar sanki yanlarında birileri varmış gibi
konuşarak oynarlar.
Yaşlarına göre daha kapsamlı cümleler kuraralar,kelime dağarcıkları geniştir.
Konuşmalarında bir ahenk ve melodi vardır.
İŞİTSEL ÖĞRENCİ
Derste kendi kendilerine de olsa konuşurlar ve bu sebeble öğretmen tarafından
uyarılırlar.
Sessiz okumakta zorluk çekerler,kulaklarını n duymadıklarını anlamakta zorlanırlar.
Konuşmaları,jest ve mimikleri taklit edebilirler.
Sınıf içerisinde sesten çok rahatsız olur.Konsantre olabilmeleri için hiçbir sesin
olmamasını isterler.
İşitseller düşünürken de düşündüklerini sesli hale getirirler.
En iyi işiterek öğrenirler.
Yabancı dil öğrenmeye yatkındırlar.
Konuşma ve dinleme becerileri çok iyidir.Okuma ve yazma becerilerinde zorlanırlar.
Bulundukları yörenin şivesini ve öğretmenin telaffuzunu hemen kaparlar.
Konuşarak öğrenirler.
Şarkıları baştan sona sadece dinleyerek öğrenebilir.

KİNESTETİKLER
Bebekliklerinde bile sürekli hareket isterler.
Dokunmayı ve dokunulmayı severler.
Düşme,itme,çekme,çar pışma son derece doğal davranışlarıdır.
Evin dışında oynuyorlarsa taşlar,topraklar,kay alar,ağaçlar ile sarmaş dolaştırlar.
Temiz kıyafetlerle evden çıkarlar,döndüklerin de gömlekleri sökülmüşpantolon ve etekleri
yırtılmış,düğmeleri kopmuş,dizleri sıyrılmış,üstleri toztoprak içinde geri dönerler.
Görsel kişiler bu tür insanlara tahammül edemezler.
Görseller görüntü belleği,işitseller ses belleği,kinestetikle r kas belleği kullanırlar.
Eşyalarının karışık olmasından hiç rahatsız olmazlar.
Tertipli olmak için çaba göstermezler.



KİNESTETİK ÖĞRENCİ
Okul hayatında zorlanırlar.
Oturdukları yerde uzun süre oturamazlar.
Görsel öğretmen kinestetik öğrenciyle daha çok sorun yaşar.Öğrenciyi yaramalıkla suçlar.
Parmak kaldırmak,öğretmenin kendisini görmesini beklemek zaman kaybıdır.O derhal harekete geçer. Öğretmenin”Tahtayı kim silecek?”demesi fırlaması için yeterlidir.
Kinestetik öğrenci görsel ve işitsel mesajları algılamaktazorlanır. Ancak yaparak
algılarlar.
Mesajın anlaşılması için bedensel temas kurmalısını.(Omuzuna el koyma gibi..)
Onların da size dokunmasına izin verin.
Koridorlarda düşen çocukların üzerine atlayanlar kinestetiklerdir.
Kinestetik öğrenciler kondisyon bisikletinde kitap okuduklarında daha iyi anlarlar.
El şakası yaparlar,konuşurken el ve kollarını bol bol kullanırlar.
Dokunsallar daha çok ellerini kullanarak öğrenirler.

NOT:1-3.Sınıflarda kinestetik özellikler fazladır,4-7.sınıflarda işitsel özellikler,8-12.
sınıflarda görsel özellikler güçlenmektedir.


NASIL ÇALIŞMALILAR ??
GÖRSEL/SÖZEL
Öğrenmeyi kolaylaştırmak için:
“Renk”leri kullanın (Özellikle zıt renkler)Okurken önemli yerlerin altını renkli kalemlerle çizsin.Ders dinlerken not alsın. Anahtar sözcük kartları hazırlasın.Kartların az bilgi içermesi belleğe kolay yerleşmesini sağlar. Karmaşık konuları çizimlere dönüştürsün. Öğrenmesi gerekenleri kendisi planlasın ve organize etsin. Belleğinde tutması gerekenler için görsel hatırlatma notları hazırlasın.(Ayna,def ter kapağı gibi yerlere as) Anladığını kısa birkaç cümle halinde yaz. Problem çözerken istenen ve verilenleri renkli kalemlerle yaz. Bilgisayarda çizim programlarıyla posterler hazırlasın. Video kasetler izlesin.


GÖRSEL/SİMGESEL
Anahtar noktalar için kartlar hatırlasın.Kart üzerine resim ve semboller çizsin.Her kart için kısa ve özlü notlar yasın.Kitapların kenarlarına o bölümü hatırlatacak sembol ve resimler çizsin. Bilgileri organize etmek için posterler hatırlasın,problem çözümü basamaklı ise bu basamakları gösteren kutucuklar çizsin ve kısa notlar eklesin. Sonra kutuları birbirine bağlasın. Anahtar bilgileri kolay öğrenmek için olayı çizimlerle görsel hale getirin.

DOKUNSAL/KİNESTETİK
Ön sıralara otursun. Yazım kurallarını göz önüne almadan işittiklerini hatırlatacak kısa notlar tutsun.Çalışırken elinde kitap ya da kartlarla ileri geri yürüsün,yüksek sesle okusun. Çalışırken hareket etmesi kısıtlanmasın. Çalışırken kendi istediğiyerde ve formda çalışmasına izin verin. Birşeyler anlatacağı zaman ayağa kalksın ve tüm vücudunu kullanarak anlatabilme özgürlüğü olsun.(Elini kolunu ne kadar çok sallıyorsun gibi cümleler kurulmasın.) Ders dinlerken hareket etmelerine veya bir şeylerle oynamasına izin verin.(Kalem çevirme,legolarla oynama) Kum üzerine yazma etkili olabilir. Dersi anlatan kişinin mimik,drama ve abartılı ağız hareketleri anlamalarına yardımcı olmaktadır. Ellerini kullanabileceği çalışmalar yapmalı,anahtar kavramlar için modeller inşa etmeli (oyun hamuru,kil) Laboratuar çalışmaları için fazladan zaman ayırmalı.Konu ile ilgili yaşayarak öğrenebileceği yerlere gitmeli.(müze,tarihi yerler)

İŞİTSEL
Çalışma gurupları oluşturulmalı Konuları yüksek sesle tekrar etmeli Dersler kaset olarak satılıyorsa satın alsın ve dinlesin. Okuduklarını kasete kaydederek kendi kasetlerini oluştursun. Bellekte tutulması gereken bilgiler(tarih,isiml er,yer adları için) melodiler yapılması öğrenmeyi kolaylaştırır. Basamaklı olarak öğrenmesi gerekenleri basamaklı olarak yüksek sesle söylesin veya şarkılara dönüştürsün. Yeni konuları kendine anlatarak çalışsın.Problemi kendi sözcükleriyle anlatsın. Ses kayıtları yaparak derslere hazırlasın sonra bunları dinlesin...
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
https://edebiyorum.yetkin-forum.com
 
Öğrenme Stilleri
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
AMATÖR EDEBİYATÇILAR... :: EĞİTİM :: >>Liseler-
Buraya geçin: